Producenci

Cynk należy do mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jego minimalne zalecane spożycie jest niewielkie - wynosi 5 mg dziennie, jednak korzystna dawka wynosi nieco więcej: 15-20 mg. Z tego powodu wystarczy nieodpowiednia dieta, by doprowadzić do niedoborów cynku w organizmie. Jako składnik ponad 200 enzymów określa strukturę niektórych białek oraz wpływa na efektywne przyswajanie witamin. Cynk organiczny jest więc niezbędny do zachowania pełnej sprawności i dobrego zdrowia. Dobrą metodą na uzupełnienie tego pierwiastka jest poręczny cynk w tabletkach.

Niedobory cynku - jakie są objawy?

Cynk to pierwiastek biorący udział w kluczowych dla człowieka procesach fizjologicznych. Jest bardzo ważny dla skóry, włosów i paznokci. Reguluje pracę organów wewnętrznych (np.trzustki i wytwarzanej przez nią insuliny), układu krążenia i układu odpornościowego, przez co jednym z pierwszych objawów niedoboru cynku może być częste łapanie infekcji. Inne typowe objawy niedoboru tego pierwiastka to:

- brak apetytu,

- uczucie zmęczenie,

- trudności z koncentracją,

- wypadanie włosów,

- łamliwe, kruche paznokcie,

- suchość skóry,

- choroby skóry np. trądzik i zmiany podobne do łuszczycy,

- suchość w ustach i pogorszenie smaku,

- anemia,

- długie gojenie się ran,

- zmniejszone libido.

Łatwo jest doprowadzić do niedoborów cynku, gdyż ten pierwiastek znajduje się w produktach, które jemy zbyt rzadko i zwykle w małych ilościach. Warto zwracać uwagę na sygnały, wysyłane przez organizm, by w odpowiednim momencie zareagować i zacząć suplementować cynk organiczny, gdyż długotrwałe niedobory tego mikroelementu dodatkowo prowadzą do przedwczesnego starzenia, a przez to, że cynk reguluje stężenie witaminy A, mogą skutkować nawet kurzą ślepotą. Co więcej, na niedobory szczególnie narażone są osoby z chorobą alkoholową, chorobami przewodu pokarmowego (np. celiakią), osoby odchudzające się, wegetarianie oraz weganie, a także kobiety w ciąży i osoby nadzwyczajnie aktywnie fizycznie.

Oprócz suplementacji warto pamiętać o odpowiedniej diecie i spożywać jakie produkty jak czosnek, owoce morze (ostrygi, krewetki), migdały i dziki ryż. Duże ilości cynku znajdują się także w gruboziarnistych kaszach np. w gryczanej, ciemnym pieczywie, serze żółtym, mięsie i podrobach. Jednocześnie należy pamiętać, że wchłanianie cynku nawet przy odpowiedniej diecie może być utrudnione. Wpływają na to używki np. alkohol, słodycze (cukier) i produkty bardzo bogate w błonnik.

Suplementacja cynku — jak wybrać cynk?

Skuteczność suplementacji zależy od wysokiej wchłanialności cynku i dobrej jakości samego produktu. Oferowany cynk organiczny spełnia te wymagania - ponadto dostępny jest w poręcznym opakowanie, które można zabrać wszędzie, bez przerywania suplementacji. Ponadto cynk w tabletkach łatwo zażywać i dawkować zależnie od zapotrzebowania organizmu. Cynk w tabletkach świetnie nada się dla każdego i przywróci prawidłowy poziom cynku w organizmie, a co za tym idzie, pozwoli na nowo cieszyć się dobrym samopoczuciem i pięknymi włosami, skórą oraz paznokciami.

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl